Hustle Creatives | Who's hustlin' - Edward van der Veen
Vroeger wilde Edward van der Veen straaljagerpiloot worden. Of architect. Maar liever nog dan rekenen, ging Edward tekenen. En na een omzwerving via de grafische school, de HKU en de reclamewereld kwam hij op de Vechtclub XL terecht. Waar hij nauw betrokken was bij de oprichting van Hustle Creatives.
who's hustlin, edward van der veen, hustle creatives, reclamewereld, concept, swag, lil' hipster, riv, video concept
15754
post-template-default,single,single-post,postid-15754,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-0.0.1,qode-theme-ver-16.9,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

Who’s Hustlin’ – Edward van der Veen

Vroeger wilde Edward van der Veen straaljagerpiloot worden. Of architect. Maar liever nog dan rekenen, ging Edward tekenen. En na een omzwerving via de grafische school, de HKU en de reclamewereld kwam hij op de Vechtclub XL terecht. Waar hij nauw betrokken was bij de oprichting van Hustle Creatives.

Who’s Hustlin’ – Edward van der Veen

Vroeger wilde hij straaljagerpiloot worden. Of architect. Maar liever nog dan rekenen, ging Edward tekenen. En na een omzwerving via de grafische school, HKU en de reclamewereld kwam hij op de Vechtclub XL terecht. Waar hij nauw betrokken was bij de oprichting van Hustle Creatives.

Hij bedacht concepten in opdracht, maar maakte als zzp’er maar een klein deel van een project mee. Na twee jaar keerde hij met een goed gevuld portfolio terug naar de complexiteit van reclame.

Uit de club maar niet uit het hart. Want voor een goed concept of wijze woorden is hij nog altijd beschikbaar. “Het is een cliché, maar je moet dicht bij jezelf blijven. Mensen zijn vaak alleen maar bezig met later, maar vergeten te leven in het nu.”

Ongeleid projectiel

“Ik vind het leuk wat ik doe, het voelt niet als werk.” Hij volgt zijn eigen weg en hecht waarde aan wat hij heeft. Ook in zijn rol als vader van baby boy Riv. Met een kek Kinki Kappers kapsel en bijbehorende fashion, heeft zijn lil’ hipster meer swag dan jij en jouw favoriete fashion vlogger bij elkaar.

Terwijl Edward praat, gaat hij van de hak op de tak. Tijdens het vertellen zie je hem denken en nieuwe invalshoeken realiseren. Als een ongeleid projectiel duikt hij in zijn eigen verhaal. Vol enthousiasme, maar zonder te weten hoe en waar het eindigen zal. “Volg je me nog?”

Inspiratie haalt Edward van internet en pop culture. Maar de meeste inspiratie haalt hij uit mensen. “Gewoon kijken en ontdekken waarom ze iets doen. Want als je dat weet, dan kun je het beīnvloeden.”

HUSTLE CREATIVES

Zijn mening is ongezouten en de adviezen lang, heel lang. Maar Hustle zou Hustle niet zijn zonder de kwaliteit van Ed om dingen in een ander daglicht te houden.

“Hustle Creatives staat voor toffe dingen willen doen. Het zijn ook veel autodidacten. Zoals Ruud Vonk, die heeft zichzelf alles aangeleerd.” Hustle is vindingrijk en levert kwaliteit. “Hustle is een feestje. En ik houd wel van een feestje.”

 


 

Hustle Creatives is een team van 15 strong individuals met uiteenlopende expertises die elkaar versterken. Wie zijn die gekke creatieven? De gezichten achter de naam? De komende weken gaan we in op de vraag, who’s hustlin’?